گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

روش تهیه ترشی قارچ و زیتون

روش تهیه ترشی قارچ و زیتون
 
مواد اولیه:

 قارچ ورقه شده و زیتون بدون هسته از هر کدام دو پیمانه
 موسیر نصف پیمانه
 سیر نصف پیمانه
 نمک به میزان لازم
 فلفل سبز چهار عدد
 پودر کاری یک قاشق غذاخوری
 پودر انبه چهار قاشق غذاخوری
 روغن زیتون پنج قاشق غذاخوری

 سرکه به میزان لازم
 فلفل سیاه و زردچوبه از هر کدام یک قاشق چای‌خوری


طرز تهیه:
 * برای تهیه این ترشی خوشمزه تمام مواد را با هم مخلوط کرده و سرکه را تا جایی اضافه می‌کنیم که روی مواد را بپوشاند* بعد از یک هفته ترشی ما آماده می‌باشد.

نکته:

 این ترشی را در جای خنک مانند یخچال نگهداری کنید.

ادامه مطلب ...

23 نکته برای حفظ طعم چای و قهوه

23 نکته برای حفظ طعم چای و قهوه

 

12 نکته برای چای


1- ما چای را در مکانی خشک نگهداری کنید. اگر چای خشک بیشتر از 4 تا 5 روز در مکانی مرطوب بماند، امکان کپک زدن و بدطعم شدن آن وجود دارد، بنابراین یخچال به هیچ‌وجه محل مناسبی برای نگه‌داشتن چای خشک نخواهد بود.

2- کابینت‌هایی که از نور و رطوبت دور هستند، مناسب‌ترین مکان نگهداری چای خشک محسوب می‌شوند.

3- بهتر است برای جلوگیری از تغییر عطر، طعم و رنگ چای خشک، آن را درون ظروف شیشه‌ای یا فلزی تیره‌رنگ که کمترین نور و رطوبت را به خود جذب می‌کند، قرار دهید.

4- اگر قرار است بسته چای را باز کنید و آن را داخل شیشه‌های روشن مخصوص نگهداری چای، قند و شکر کنار سماور بریزید، باید حداکثر به اندازه نیاز یک هفته خانواده‌تان باشد، زیرا قرار گرفتن چای خشک در معرض نور زیاد باعث کاهش کیفیت عطر و طعم آن می‌شود.

 5- چای خشک را بیشتر از نیاز یک ماه خانواده‌تان نخرید و آن را انبار نکنید. خوشبختانه چای خشک از محصولاتی است که همیشه در دسترس قرار دارد و خرید بیش از اندازه آن جز اشغال کردن فضا، سودی نخواهد داشت.

6- اگر 2 تا 3 بسته چای را یکجا خریداری کرده‌اید، بهتر است تا زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید، بسته‌شان را باز نکنید. چای خشک تا تاریخ انقضایی که روی بسته‌اش نوشته شده، خیلی خوب و باکیفیت داخل بسته‌بندی‌اش می‌ماند اما اگر آن را خارج کنید، ممکن است عطر و طعم اولیه‌اش را از دست بدهد.

 7- بعد از هر بار استفاده، حتماً در ظرف چای خشک را محکم ببندید چون گرما و هوا هم از دیگر عوامل از بین برنده عطر و طعم و حتی رنگ چای هستند.

8- هرگز از پیمانه‌های خیس برای برداشتن چای خشک از ظرفش استفاده نکنید. این خیسی و رطوبت می‌تواند باعث کپک زدن سطوح زیرین چای شود.

9- انباری یا کابینت‌های مشرف به نور آفتاب، مکان مناسبی برای نگهداری چای نیستند، چون گرما می‌تواند کپک زدن برگ‌های چای را در پی داشته باشد.

10- حد امکان از خرید و نگهداری چای فله‌ای خودداری کنید. در خرید محصولات فله‌ای نمی‌توان به ادعای فروشندگان در مورد تازه یا کهنه بودن محصول و چگونگی نگهداری آن در مغازه اطمینان کرد.

11- چای خشک به سرعت بوی خوراکی‌های دیگر را جذب می‌کند، بنابراین از قرار دادن آن در کنار خوراکی‌هایی با بوی تند مانند سیر یا سرکه خودداری کنید.

12- اگر می‌خواهید چای خوش عطری داشته باشید، داخل ظرف چای خشکتان یکی، دو عدد چوب دارچین، دانه هل یا چند عدد گلبرگ گل محمدی کاملاً خشک بیندازید.


 3 نکته برای چای کیسه‌ای


1- چای‌های فوری کیسه‌ای فقط برای مواقع ضروری و مسافرت‌ها تولید شده‌اند، بنابراین خریدن چند بسته از آن‌ها و نگهداری‌شان در منزل کار معقولی به نظر نمی‌رسد.

2- بعد از باز کردن بسته‌بندی چای‌های کیسه‌ای، حتماً چای‌ها را با بسته‌بندیشان درون نایلونی قرار دهید و در آن را محکم گره بزنید. از آنجا که چای‌های کیسه‌ای پیش از مصرف، شسته نمی‌شوند، امکان نشستن گرد و غبار روی آن‌ها و انتقال آلودگی به لیوان آب جوش وجود دارد.

3- چای‌های کیسه‌ای به سرعت بوی محیط را به خود می‌گیرند، بنابراین از رها کردن طولانی‌مدت آن‌ها در محیط‌های باز و بدون بسته‌بندی اصلیشان (به خصوص در کنار خوراکی‌های بودار) خودداری کنید.8 نکته برای قهوه


1- به طور کلی نگهداری دانه قهوه بسیار ساده‌تر از پودر قهوه است، بنابراین به شما توصیه می‌کنیم هنگام خرید قهوه، دانه‌های آن را تهیه و خودتان در منزل آسیابشان کنید.

2- اگر دانه‌های قهوه را درون قوطی‌های فلزی یا ظروف شیشه‌ای تیره‌رنگ با درهای محکم بریزید، می‌توانید مطمئن باشید که حداقل تا 4 ماه بدون تغییر رنگ و بو باقی می‌مانند.

3- هر بار به اندازه نیاز روزانه‌تان دانه‌های قهوه را پودر کنید.

 چای خشک به سرعت بوی خوراکی‌های دیگر را جذب می‌کند، بنابراین از قرار دادن آن در کنار خوراکی‌هایی با بوی تند مانند سیر یا سرکه خودداری کنید4- پودر قهوه تا یک ماه بدون تغییر عطر و طعم داخل ظروف شیشه‌ای با رنگ تیره باقی می‌ماند.


4- پودر قهوه تا یک ماه بدون تغییر عطر و طعم داخل ظروف شیشه‌ای با رنگ تیره باقی می‌ماند.

5- ظروف نگهداری قهوه را در مکان‌های خشک، خنک و به دور از نور و اکسیژن قرار دهید.

6- اگر دانه‌های قهوه را درون نایلون‌های محکمی بریزید و در نایلون را هم پس از خارج کردن هوای آن، محکم گره بزنید، می‌توانید آن را تا یک ماه داخل فریزر نگهداری کنید.

7- مکان‌های مرطوبی مانند یخچال، جای مناسبی برای نگهداری پودر قهوه نیستند.

8- هرگز از پیمانه‌های خیس برای برداشتن پودر یا دانه قهوه استفاده نکنید.

ادامه مطلب ...

داستان گریه دار ادامه اعدام بابک خرمدین

داستان گریه دار ادامه اعدام بابک خرمدین

روز قبل از اعدام، خلیفه با بزرگان دربارش مشورت کرد که چگونه بابک را درشهر بگرداند و به مردم نشان بدهد تا همه بتوانند وی را ببینند.

 بنا بر نظر یکی از درباریان قرار برآن شد که وی را سوار بر پیلی کرده در شهر بگردانند.

 پیل را با حنا رنگ کردند و نقش و نگار برآن زدند؛ و بابک را در رختی زنانه و بسیارزننده و تحقیرکننده برآن نشاندند و درشهر به گردش درآوردند.

 پس ازآن مراسم اعدام بابک با سروصدای بسیار زیاد با حضور شخص خلیفه برفراز سکوی مخصوصی که برای این کار دربیرون شهر تهیه شده بود، برگزار شد.

 اکنون دژخیم به بابک نزدیک میشود و دقایقی دیگر بابک اعدام خواهد شد، چندین جارچی در اطراف و اکناف با صدای بلند بانگ میزدند نَوَد نَوَد این اسمِ دژخیم بود و همه اورا میشناختند .

 ابن الجوزی مینویسد که وقتی بابک را برای اعدام بردند خلیفه درکنارش نشست و به او گفت: تو که اینهمه استواری نشان میدادی اکنون خواهیم دید که طاقتت دربرابر مرگ چند است!

 بابک با غرور گفت: خواهید دید...

 چون یک دست بابک را به شمشیر زدند، بابک با خونی که از بازویش فوران میکرد صورتش را رنگین کرد.

 خلیفه ازاوپرسید: چرا چنین کردی؟

 بابک گفت: وقتی دستهایم را قطع کنند خونهای بدنم خارج میشود و چهره‌ام زرد میشود، و تو خواهی پنداشت که رنگ رویم از ترسِ مرگ زرد شده است... چهره‌ام را خونین کردم تا زردیش دیده نشود !

 به این ترتیب دستها و پاهای بابک را بریدند . چون بابک برزمین درغلتید، خلیفه دستور داد شکمش را بدرند...

 پس از ساعاتی که این حالت بربابک گذشت، دستور داد سرش را از تن جدا کند...

 پس ازآن چوبه‌ی داری در میدان شهر سامرا افراشتند و لاشه‌ی بابک را بردار زدند، و سرش را خلیفه به خراسان فرستاد ...

 آخرین گفتار بابک چنین بوده است :

 تو ای معتصم خیال مکن که با کشتن من فریاد استقلال طلبی ایرانیان را خاموش خواهی کرد من لرزه ای بر ارکان حکومت عرب انداخته ام که دیر یا زود آن را سرنگون خواهد نمود ...

 تو اکنون که مرا تکه تکه میکنی هزاران بابک در شمال و شرق و غرب ایران ظهور خواهد کرد و قدرت پوشالی شما پاسداران جهل و ستم را از میان بر خواهد داشت !

 این را بدان که ایرانی هرگز زیر بار زور و ستم نخواهد رفت و سلطه بیگانگان را تحمل نخواهد کرد من درسی به جوانان ایران داده ام که هرگز آنرا فراموش نخواهند کرد .

 من مردانگی و درس مبارزه را به جوانان ایران آموختم و هم اکنون که جلاد تو شمشیرش را برای بریدن دست و پاهای من تیز میکند صدها ایرانی با خون بجوش آمده آماده طغیان هستند مازیار هنوز مبارزه میکند و صدها بابک و مازیار دیگر آماده اند تا مردانه برخیزند و میهن گرامی را از دست متجاوزان و یوغ اعراب بدوی و مردم فریب برهانند .

 و بدینسان نخست دست چپ بابک بریده شد و سپس دست راست او و بعد پاهایش و در نهایت دو خنجر در میان دنده هایش فرو رفت و آخرین سخنی که بابک با فریادی بلند بر زبان آورد این بود :

 " پاینده ایران "

 روز اعدام بابک خرمدین و تکه تکه کردن بدنش در تاریخ 2 صفر سال 223 هجری قمری انجام گرفت که مسعودی در کتاب مشهور مروج الذهب این تاریخ را برای ایرانیان بسیار مهم دانسته است اعدام بابک چنان واقعه‌ی مهمی تلقی شد که محل اعدامش تا چند قرن دیگر بنام خشبه‌ی بابک یعنی چوبه‌ی دار بابک در شهرِ سامرا که در زمان اعدام بابک پایتخت دولت عباسی بود شهرت همگانی داشت و یکی از نقاط مهم و دیدنی شهر تلقی میشد...

 برادر بابک یعنی آذین را نیز خلیفه به بغداد فرستاد و به نایبش در بغداد دستور نوشت که اورا مثل بابک اعدام کند.

 طبری مینویسد که وقتی دژخیم دستها و پاهای برادر بابک را می‌برید، او نه واکنشی از خودش بروز میداد و نه فریادی برمی‌آورد. جسد این مرد را نیز در بغداد بردار کردند.

 معتصم خلیفه عباسی، چنانکه نظام الملک در سیاست نامه خود می نویسد به شکرانه آنکه سه سردار مبارز ایرانی، بابک ، مازیار وافشین رو که هر سه آنها به حیله اسیر شده بودند به دار آویخته بود،مجلس ضیافتی ترتیب داده بود که در طول آن 3 بار پیاپی مجلس را ترک گفت و هربار ساعتی بعد برمی گشت.

 در بار سوم در پاسخ حاضران که جویای علت این غیبت ها شده بودند فاش کرد که در هر بار به یکی از دختران پدر کشته این سه سردار تجاوز کرده است، و حاضران با او از این بابت به نماز ایستادند و خداوند را شکر گفتند. (تولدی دیگر-شجاع الدین شفا).
 

 

سخن روز : هر کودکی در گهواره باالقوه یک گاندی است. گاندی

ادامه مطلب ...

این میوه پاییزی به لاغر شدنتان سرعت می دهد!!

این میوه پاییزی به لاغر شدنتان سرعت می دهد!!

  محققان دانشگاه اونتاریو ماده ای در نارنگی کشف کرده اند که مانع بروز چاقی در افراد می شود.همانطور که مصرف یک سیب در روز بیماری را از شما دور می کند مصرف یک نارگی در روزهم منافع زیادی برای سلامتی انسان به همراه دارد.

 محققان دانشگاه اونتاریو در لندن ماده ای در میوه نارنگی به نام nobiletin ( نوبیلتین) کشف کرده اند که در آزمایش بر روی موشها دریافتند از چاقی پیشگیری و سبب حفاظت بدن در مقابل دیابت نوع دوم می شود. هم چنین آنها دریافتند این میوه سبب مقاوم سازی سیستم بدن در مقابل حملات قلبی می شود.


 به گفته محققان این ماده مانع تشکیل چربی درکبد می شود، دو سال گذشته نیز محققان موفق به کشف ماده ای به نام naringenin در گریپ فروت شدند با اثر مشابه نوبیلتین در نارنگی.

 اما آنچه که اهمیت دارد آن است کهماده nobiletin در نارنگی ده برابر naringenin در گریپ فروت در پیشگیری از چاقی کمک می کند. محققان امیدوارند نتایج آزمایشات انجام شده بر موشها در مورد انسانها نیز صدق کند

ادامه مطلب ...

خورش به اصفهانی

خورش به اصفهانی

مواد لازم:
 گوشت خورشی 300 گرم
 به خورد شده 3لیوان
 آلو خشک 25 عدد
 پیاز خورد شده 1لیوان
 رب گوجه فرنگی 1قاشق غذاخوری
 شکر 1قاشق غذاخوری
 زعفران، زردچوبه، نمک به میزان دلخواه
 روغن کنجد 3قاشق غذاخوری

طرز تهیه:
 ابتدا پیاز را در روغن تفت دهید و بعد از طلایی شدن، تکه های گوشت، ادویه ها و مقداری آب جوشیده به آن اضافه کنید و بگذارید تا به مدت ۱ ساعت بپزند. در تابه ای دیگر به ها را تفت دهید تا نرم شوند. در مراحل پایانی پخت گوشت، آلوهای خیس خورده، به و شکر و زعفران را بیفزایید و پس از چند دقیقه جوش خوردن، رب را به آن اضافه کنید. به این ترتیب بعد از گذشت ۳۰ دقیقه، خورش آماده خوردن خواهد بود.

ادامه مطلب ...

بیوگرافی سپیده خداوردی

بیوگرافی سپیده خداوردی
 
سپیده خداوردی دارای تحصیلات ادبیات نمایشی از دانشگاه آزاد اراک می باشد. وی بازیگری را با مجموعه “بچه های خیابان” همایون اسعدیان آغاز کرد.
 وی در فیلم ها و سریال های متعددی مانند: “ایستگاه بهشت” به کارگردانی نادر مقدس، “قهوه اسپرسو” به کارگردانی رضا بهشتی، “یک گوشه پاک و پرنور” به کارگردانی علی موذنی، “گیلعاد” به کارگردانی حسین سهیلی زاده و … به ایفای نقش پرداخته است.
 در ضمن خداوردی ۱۱ سال سابقه فعالیت در زمینه موسیقی دارد و نوازنده ارکستر ملی است.در زیر عکسهای وی را که در کنسرت شجریان یک نوازنده است را میبینید.

ادامه مطلب ...

چگونه می‌توان سرطان مغز را تشخیص داد؟

چگونه می‌توان سرطان مغز را تشخیص داد؟

باید بدانید که از بیست سال پیش تا کنون این سرطان روند فزاینده ای داشته است، که شاید علت این افزایش مسائل زیست محیطی باشد.

 سرطان مغز: تومورهای مغزی خطرناکند، چه خوش خیم باشند چه بدخیم
 سرطان مغز هم مانند بسیاری از تومورهای دیگر می‌تواند خوش خیم (کم شدت و متمرکز) و یا به شدت سرطانی و بدخیم باشد و به بافت های مجاورش حمله کند. البته، سرطان های مغز، حتی خوش خیم شان هم می‌توانند خطرناک باشند، چرا که تومورها می‌توانند عملکردهای مغزی را تنها به علت دربرگرفتن بافت های مجاور (بینایی، شنوایی، حافظه و...)، مختل کنند.

علائم سرطان مغز چست؟
 سرطان مغز چه خوش خیم و چه بدخیم، ممکن است علائم یکسانی داشته باشد. علائم متنوع اند و می‌توانند مزمن (دائمی) و یا متناوب باشند.

 مشخص ترین علامت سرطان مغز، سردردهای مکرر است، خصوصاً دردهایی که طولانی مدت باشند.
 علائم دیگر بنابر محل قرار گرفتن سرطان مغز متفاوت هستند:
تهوع و استفراغ، خصوصاً صبح ها.
 گیج بودن، حواس پرتی و سرگیجه.
 مشکلات بینایی و شنوایی.
 مشکلات رفتاری (از دست دادن هماهنگی، بی حسی و کرخی، ضعف و...).
 دشوار بودن تمرکز، مشکلات حافظه و آشفتگی.
 مشکلات خلق و خو و شخصیت.
 چند نکتۀ احتیاطی ضروری
 اگر چه دلایل بروز سرطان مغز نامشخص اند، در عوض، می‌دانیم که قرار گرفتن در معرض برخی آلاینده ها، خصوصاً آفت کش ها، احتمال ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد. از سوی دیگر، باید بدانید که قرار گرفتن در معرض امواج الکترومغناطیس مانند امواج تلفن همراه و آنتن ها، نیز به شدت در افزایش خطر و پیشرفت سرطان مغز مورد اتهام هستند. در نتیجه، برای رعایت احتیاط، برای صحبت کردن با تلفن همراه از گوشی و هندزفری استفاده کنید (این کار باعث می‌شود که گوشی تلفن از سرتان دور باشد) و این شیوۀ استفاده از تلفن را به کودکان تان هم آموزش دهید!

ادامه مطلب ...

پلوی سه رنگ ویژه ی میز مهمانیهای شما!

پلوی سه رنگ ویژه ی میز مهمانیهای شما!

 مواد لازم:

 هویج: ۳۷۵ گرم
 سیب زمینی: ۲۷۵ گرم
 سبزی پلوئی: مقداری
 کلم پیچ قرمز: ۵ برگ
 نخود فرنگی: ۷۵۰ گرم
 برنج: ۱۰۰۰ گرم

طرز تهیه:
 هویج و کلم و سیب زمینی و نخود فرنگی را خرد کنید و سیب زمینی‌ها را دو نصف نموده سرخش نمائید. مقداری سبزی پلو را خرد کنید و کنار بگذارید. یک کیلو برنج را خیس نموده در آب جوش ریخته صافش کنید. سبزی پلو را با نصف برنج مخلوط کنید و نصف برنج سفید را با قدری روغن مخلوط کرده در ته دیگ بریزید سپس هویج و کلم و نخود فرنگی و سیب زمینی سرخ شده را روی آن ریخته، قدری دیگر برنج سفید روی سبزیجات مزبور بریزید. موقع کشیدن اول پلوئی که در آن هویج و غیره است. بکشید سپس پلو سبزی را بکشید و آخر از همه پلو ساده را. قدری زعفران سائیده شده هم روی پلو بریزید.

ادامه مطلب ...

دزد ایمان

دزد ایمان
نقل است که در روزگاری نه چندان دور کاروانی از تجار بهمراه مال التجاره فراوان به قصد تجارت راهی دیاری دوردست شد...

 در میانه راه حرامیان کمین کرده به قصد غارت اموال به کاروان یورش بردند و طولی نکشید که محافظان کاروان از پای درآمده یا تسلیم گشته و دزدان به جمع آوری اموال و اثاث از روی شتران مشغول شدند...

 حرامیان هرچه بود گرد آوردند از مسکوکات و جواهرات و پارچه  و هر چه ارزشمند بود به زور ستاندند.

 در بین اموال مسروقه یکی ازحرامیان کیسه ای پراز سکه های زر یافت که بسیار مایه تعجب بود چه آنکه در داخل همان کیسه به همراه سکه های زر تکه کاغذی یافت که روی آن آیه ای از قرآن در مضمون دفع بلا نوشته شده بود...

 حرامی شادی کنان کیسه را به نزد سر دسته دزدان برد و تمسخر کنان اشارتی نیز به دعای دفع بلا نمود.

 رئیس دزدان چون واقعه بدید دستور داد صاحب کیسه را احضار کنند...

 طولی نکشید که تاجری فلک زده مویه کنان به پای سردسته حرامیان افتاد که آن کیسه از آن من بود و لعن و نفرین بسیار نثار عالم دینی نمود و همی گفت که من گول آن عالم را خوردم و تا آن لحظه معتقد بودم که دعای دفع بلا واقعا کارگر خواهد بود !!!

 رئیس حرامیان اندکی به فکر فرو رفت سپس دستور داد کیسه زر را به صاحبش بر گردانند !

 یکی از حرامیان برآشفت که این چه تدبیری است و مگر ما قطاع الطریق نیستیم ؟!

 رئیس دزدان پاسخ چنین داد: ای ابله، درست است که ما دزد مال مردم ایم اما هرگز قرار نبود که دزد ایمان مردم  باشیم ...
 

 

سخن روز : دنیا جای خطرناکی برای زندگی است نه به خاطر مردمان شرور، بلکه به خاطرکسانی که شرارتها را می بینند و کاری درمورد آن انجام نمی دهند ...انیشتین

ادامه مطلب ...

طرزتهیه ی سس هزار جزیره ی رژیمی

طرزتهیه ی سس هزار جزیره ی رژیمی


 برای درست کردن این سس ساده و البته کاملا سالم به مواد زیر نیاز دارید:

موادلازم:
 روغن زیتون 2قاشق غذاخوری
 ارده 3قاشق غذاخوری
 نخودپخته 1پیمانه
 هویج 1عدد متوسط
 خیارشور 1عدد متوسط
 زیتون مغزدار 3عدد
 نمک و فلفل به میزان دلخواه
 لیموترش به میزان دلخواه
 پونه کوهی 1قاشق مرباخوری

طرز تهیه:
 تمام مواد را به همین میزان در مخلوط کن ریخته و خوب با هم میکس و مخلوط کنید تا ازمخلوط آنها سس یکنواختی حاصل شود، سپس آن را درظرف شیشه ای در داری ریخته و برای انواع ساندویچ و سالادو یا خوراکهای سوخاری که نیاز به سس سفید دارند استفاده نمایید، این سس برای پنج تا شش نفر کافیست.

 نوش جان

ادامه مطلب ...

قلب

قلب
روزی مرد جوان و بلند بالائی به وسط میدانگاه دهکده رفت و مردم را دعوت به شنیدن نمود .

 او با صدای رسائی اعلام کرد که صاحب زیباترین قلب دهکده می باشد و سپس آنرا به مردم نشان داد .

 اهالی دهکده وقتی قلب او را مشاهده کردند ، دریافتند که گرد و بزرگ وبسیار صاف بوده و با قدرت تمام و بدون نقص میتپد ، لذا همگی به اتفاق ، ادعای او را پذیرفتند ...

 اما در این بین ، پیرمردی که از آن نزدیکی میگذشت به آرامی به مرد جوان نزدیک شد و رو به مردم گفت : قلب تو به زیبائی قلب من نیست ، بنگرید...

 وقتی اهالی بدقت به سینه آن پیرمرد نظاره کردند ، دیدند که قلب او ریش ریش شده و وصله های نامنظمی بر رویش دیده میشود و برخی قسمتها نیز سوراخ شده است ، تازه بخشیهائی از قلب کنده شده و جایشان هنوزخالی باقی مانده بود !!!

 مرد جوان به تمسخر گفت : تو به این میگوئی زیبا ؟!!

 پیرمرد پاسخ داد : آنقدر زیبا که بهیچ وجه حاضر نیستم آنرا با مال تو عوض کنم !

 جوان با حالت تعجب پرسید : می شود محاسن این قلب را برای ما شرح بدهی ؟!

 پیر مرد پاسخ داد : این وصله ها که میبینید مربوط به انسانهائی است که در طول عمرم دوستشان داشته و یا بدانها عشق ورزیده ام . من برای ابراز خالصانه عشقم بدانها ، بخشی از قلبم را کنده و به ایشان هدیه داده ام ، آنان نیز همین کار را برایم انجام دادند و این وصله های ناهمگون بدان سبب است...!

 سوراخهائی که میبینید آثار رنجهای بزرگ و کوچکی است که در طی این دوران بر من وارد شده است !

 و اما این جاهای خالی ، مخصوص انسانهائی است که عشقم را به آنها ابراز نموده ام و هنوز هم هنوز است امیدوارم که روزی آن را به من باز گردانند ...

 اشک در چشمان مرد جوان حلقه زد و به نزد پیرمرد رفت و بخشی از قلبش را کند و در جای خالی قلب آن پیرمرد وصله زد...
 

 

سخن روز : شریف ترین دلها دلی است که اندیشه ی آزار کسان درآن نباشد.  زرتشت

ادامه مطلب ...

نوای عشق

نوای عشق


 

در قلبم یکی مرا صدا میزند ، میشنوم،

یکی نام مرا فریاد میزند ، حس میکنم ،یکی مرا احساس میکند

در قلبم یکی بی قرار نشسته ، به عشق همیشه با هم بودن 

با رویاهای قلبم عهد بسته

در قلبم یکی مرا صدا میزند ، یکی درد دلهای مرا جواب میدهد،

هر زمان شادم او شاد است و هر زمان که غمگینم، او نیز پر از غم است

من تنها یکی را در قلبم دارم ، همانی که تنهایی ام را با عشق پر کرده ،

همانی که رویاهایم را به حقیقت نزدیک کرده

تو در قلبمی و مرا درک میکنی ، تو میفهمی و مرا آرام میکنی ،

میدانی چقدر دوستت دارم و به خاطر همین است که سکوت میکنی

همین سکوت است نشانه عشق تو ، چه زیباست در آن لحظه لبخند روی لبان تو

خودت میدانی که میدهی به من نفس ، خودت میدانی چه هستی برایم ،

چه کردی با دلم ، من چه کسی بودم و اینک با تو چه شده ام!

هیچکس نمیتواند جز من و تو عشقمان را درک کند ، 


محال است قلبم بی تو این دنیا را ترک کند،

زنده میمانم تا جایی که بتوانم در این دنیا در کنارت ، میرویم با هم از این دنیا ،

بگذار خورشید سوزان هر چه میخواهد بر روی دریای عشقمان بتابد!

چراغ راه عشقمان همیشه روشن است ،بگذار شب بیاید و جای روشنی ها را بگیرد

در قلبم یکی مرا صدا میزند ، صدایش دیوانه میکند مرا ، احساسش عاشقتر میکند مرا

احساسی همصدا با نفسهایم ، نفسهایی که همنواست با احساسات تو

چه زیباست نوای نفسهای قلب تو

یک هیچ تا ابد به نفع تو....  

ادامه مطلب ...

سفارش امام زمان (عج) به ذکری در رکوع نماز‌ها

سفارش امام زمان (عج) به ذکری در رکوع نماز‌ها
شاید بعضی ازشما دیده باشیدبرخی ائمه جماعات دررکوع آخر نمازشان این ذکر رامیگویند: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ تَرَّحَّم عَلی عَجزِنا وَ اَغِثنا بِحَقِّهِم». این دستورالعملی است که خود آقا امام عصر (عج الله) دردیدار باآیت الله مرعشی نجفی به ایشان فرمودندکه دررکوع‌های نماز بویژه رکوع اخر تاکید کردند بخوانید.
 محمد قبادی نویسنده وبلاگ دیتا در آخرین پست وبلاگش نوشت:

شاید بعضی ازشما دیده باشیدبرخی ائمه جماعات دررکوع آخر نمازشان این ذکر رامیگویند: «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ تَرَّحَّم عَلی عَجزِنا وَ اَغِثنا بِحَقِّهِم». این دستورالعملی است که خود آقا امام عصر (عج الله) دردیدار باآیت الله مرعشی نجفی به ایشان فرمودندکه دررکوع‌های نماز بویژه رکوع اخر تاکید کردند بخوانید.

ترجمه آن ذکر این است: بارال‌ها درودبرمحمدوآلش بفرست و بر عجز وناتوانی مارحم کن وبه حق محمد وآل او به داد ما برس.

دیدار یار غائب - ملاقات حضرت آیة الله العظمی مرعشی نجفی، قدس سره

در ایام تحصیل علوم دینی و فقه اهل بیت، علیهم السلام، در نجف اشرف، شوق زیادی جهت دیدارجمال مولایمان بقیة الله الاعظم، عجل الله تعالی فرجه، داشتم با خود عهد کردم چهل شب چهارشنبه پیاده به مسجد سهله بروم، به این نیت که جمال آقا صاحب الامر، علیه السلام، را زیارت کنم و به این فوز بزرگ نایل شوم.

تا ۳۵ یا ۳۶ شب چهارشنبه ادامه دادم تصادفا در این شب رفتنم از نجف به تاخیر افتاد و هوا ابری و بارانی بود نزدیک شب وحشت و ترس وجود مرا فرا گرفت مخصوصا از زیادی قطاع الطریق و دزد‌ها، ناگهان صدای پایی را از پشت سر شنیدم که بیشتر موجب ترس و وحشتم گردید. برگشتم به عقب، سید عربی را با لباس اهل بادیه دیدم، نزدیک من آمد و با زبان فصیح گفت:‌ای سید! سلام علیکم.
 
ترس و وحشت بکلی از وجودم رفت و اطمینان وسکون نفس پیدا کردم و تعجب آور بود که چگونه این شخص در تاریکی شدید، متوجه سیادت من شد و در آن حال من از این مطلب غافل بودم. به هر حال سخن می‌گفتیم و می‌رفتیم از من سؤال کرد:
کجا قصد داری؟
گفتم: مسجد سهله.
فرمود: به چه جهت؟
گفتم: به قصد تشرف و زیارت ولی عصر، علیه السلام.
مقداری که رفتیم به مسجد زید بن صوحان که مسجدکوچکی است نزدیک مسجد سهله رسیدیم داخل مسجدشده و نماز خواندیم و بعد از دعایی که سید خواند که، مثل آن بود که دیوار و سنگ‌ها با او آن دعا را می‌خواندند;احساس انقلابی عجیب در خود نمودم که از وصف آن عاجزم.

بعد از دعا سید فرمود: سید تو گرسنه‌ای، چه خوب است شام بخوری.

پس سفره‌ای را که زیر عبا داشت بیرون آورد و درآن سه قرص نان و دو یا سه خیار سبز تازه بود. مثل اینکه تازه از باغ چیده و آن وقت چله زمستان و سرمای زننده‌ای بود و من منتقل به این معنا نشدم که این آقا این خیار تازه سبز را در این فصل زمستان از کجا آورده؟ طبق دستور آقا شام خوردم.

سپس فرمود: بلند شو تا به مسجد سهله برویم.

داخل مسجد شدیم آقا مشغول اعمال وارده درمقامات شد و من هم به متابعت آن حضرت انجام وظیفه می‌کردم و بدون اختیار نماز مغرب و عشا را به آقا اقتداکردم و متوجه نبودم که این آقا کیست؟

بعد از آنکه اعمال تمام شد، آن بزرگوار فرمود:
ای سید آیا مثل دیگران بعد از اعمال مسجد سهله به مسجد کوفه می‌روی یا در همین جا می‌مانی؟

گفتم: می‌مانم و سپس در وسط مسجد در مقام امام صادق، علیه السلام، نشستیم.
به سید گفتم: آیا چای یا قهوه یا دخانیات میل داری آماده کنم؟
در جواب کلام جامعی را فرمود: این امور از فضول زندگی است و ما از این فضولات دوریم.
این کلام در اعماق وجودم اثر گذاشت به نحوی که هرگاه یادم می‌آید ارکان وجودم می‌لرزد به هر حال مجلس نزدیک دو ساعت طول کشید و در این مدت مطالبی رد و بدل شد که به بعضی از آن‌ها اشاره می‌کنم؟

۱. در رابطه با استخاره سخن به میان آمد. سید عرب فرمود:
ای سید با تسبیح به چه نحو استخاره می‌کنی؟
گفتم: سه مرتبه صلوات می‌فرستم و سه مرتبه می‌گویم: «استخیر الله برحمته خیرة فی عافیة» پس قبضه‌ای از تسبیح را گرفته می‌شمارم، اگر دو تا بماند بداست و اگر یکی ماند خوب است.
فرمود: برای این استخاره، باقی مانده‌ای است که به شما نرسیده و آن این است که هرگاه یکی باقی ماند فوراحکم به خوبی استخاره نکنید بلکه توقف کنید و دوباره بر ترک عمل استخاره کنید اگر زوج آمد کشف می‌شوداستخاره اول خوب است اما اگر یکی آمد کشف می‌شودکه استخاره اول میانه است.
به حسب قواعد علمیه می‌بایست دلیل بخواهیم و آقاجواب دهد به جای دقیق و باریکی رسیدیم پس به مجرداین قول تسلیم و منقاد شدم و در عین حال متوجه نیستم که این آقا کیست.

۲. از جمله مطالب در این جلسه تاکید سید عرب بر تلاوت و قرائت این سوره‌ها بعد از نمازهای واجب بود. بعد ازنماز صبح سوره یاسین و بعد از نماز ظهر سوره عم بعداز نماز عصر سوره نوح و بعد از مغرب سوره واقعه وبعد از نماز عشاء سوره ملک.

۳. دیگر اینکه تاکید فرمودند: بر دو رکعت نماز بین مغرب و عشا که در رکعت اول بعد از حمد هر سوره‌ای خواستی می‌خوانی و در رکعت دوم بعد از حمد سوره واقعه را می‌خوانی و فرمود: کفایت می‌کند این از خواندن سوره واقعه بعد از نماز مغرب، چنانکه گذشت.

۴. تاکید فرمود که: بعد از نمازهای پنجگانه این دعا رابخوان:
 «اللهم سرحنی عن الهموم و الغموم و وحشة الصدر و وسوسة الشیطان برحمتک یا ارحم الراحمین».

۵. و دیگر تاکید بر خواندن این دعا بعد از ذکر رکوع درنمازهای یومیه خصوصا رکعت آخر:
 
 «اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَ تَرَّحَّم عَلی عَجزِنا وَ اَغِثنا بِحَقِّهِم».

۶. در تعریف و تمجید از شرایع الاسلام مرحوم محقق حلی فرمود:
تمام آن مطابق با واقع است مگر کمی از مسایل آن.

۷. تاکید بر خواندن قرآن و هدیه کردن ثواب آن، برای شیعیانی که وارثی ندارند یا دارند و لکن یاد از آنهانمی کنند.

۸. تحت الحنک را از زیر حنک دور دادن و سر آن را درعمامه قرار دادن چنانکه علمای عرب به همین نحو عمل می‌کنند و فرمود: در شرع اینچنین رسیده است.

۹. تاکید بر زیارت سید الشهدا، علیه السلام.

۱۰. دعا در حق من و فرمود: قرار دهد خدا تو را ازخدمتگزارن شرع.

۱۱. پرسیدم: نمی‌دانم آیا عاقبت کارم خیر است و آیا من نزد صاحب شرع مقدس رو سفیدم؟

فرمود: عاقبت تو خیر و سعیت مشکور و روسفیدی.
گفتم: نمی‌دانم آیا پدر و مادر و اساتید و ذوی الحقوق از من راضی هستند یا نه؟
فرمود: تمام آن‌ها از تو راضی‌اند و درباره‌ات دعامی کنند.
استدعای دعا کردم برای خودم که موفق باشم برای تالیف و تصنیف.
دعا فرمودند.

در اینجا مطلب دیگری است که مجال تفصیل و بیان آن نیست پس خواستم از مسجد بیرون روم به خاطرحاجتی، آمدم نزد حوض که در وسط راه قبل از خارج شدن از مسجد قرار دارد به ذهنم رسید چه شبی بود واین سید عرب کیست که اینهمه با فضیلت است؟ شایده‌مان مقصود و معشوقم باشد تا به ذهنم این معنی خطور کرد، مضطرب برگشتم و آن آقا را ندیدم و کسی هم در مسجد نبود. یقین پیدا کردم که آقا را زیارت کردم و غافل بودم، مشغول گریه شدم و همچون دیوانه اطراف مسجد گریه می‌کردم تا صبح شد، چون عاشقی که بعد ازوصال مبتلا به هجران شود.

این بود اجمالی از تفصیل که هر وقت آن شب یادم می‌آید بهت زده می‌شوم.

ادامه مطلب ...

نشانه ها و عوامل موثر در بروز بیماری های قلبی

نشانه ها و عوامل موثر در بروز بیماری های قلبی

  اگر ضربان قلب کمتر از 35 و بیشتر از 180 ضربه در دقیقه باشد، فرد غش می کند.
 امروزه ارتقای آگاهی مردم به منظور پیشگیری از سکته و انواع بیماری های قلبی بسیار حائز اهمیت است.

 نشانه های هشدار دهنده ناراحتی های قلبی به شرح زیر هستند:
 - درد قلبی یا درد قفسه سینه: معمولا دردی فشارنده است که بیشتر زیر جناغ سینه احساس می شود ولی ممکن است به سایر قسمت ها چون دست ها، گردن و زیرچانه منتشر شود.

 - تپش قلب: بیشتر به صورت ضربان تند یا بی نظمی قلب است. به عنوان مثال در افتادگی دریچه میترال، تپش و درد قلب شایع است.

 - تنگی نفس: تنفس با سختی و همراه با فعالیت و کوشش بدنی است. ممکن است به صورت حملات شبانه تنگی نفس باشد.
 - غش قلبی: غش علت های مختلفی دارد. یکی از علل آن بی نظمی های ضربان قلب است که باعث می شود خون کافی به مغز نرسد. اگر ضربان قلب کمتر از 35 و بیشتر از 180 ضربه در دقیقه باشد، فرد غش می کند.

 بیماری های شایع قلبی
 - آنژین صدری: عبارت است از احساس گرفتگی، ناراحتی و سنگینی که زیر جناغ سینه احساس می شود و ممکن است به گردن، چانه، کتف، سر دل و دست ها به ویژه قسمت داخلی دست چپ انتشار یابد. این درد یک تا پنج دقیقه طول می کشد. علت آن وجود پلاک ها و انسداد سرخرگها است. در افراد فشار خونی، دیابتی، سیگاری و مبتلا به چربی خون بالا بیشتر دیده می شود.

 - اختلال دریچه ای قلب: معمولا این اختلال به دو صورت تنگی یا شلی در گشادی دریچه مشخص می شوند و اغلب تا آخر عمر این اختلال تشخیص داده نمی شود. افتادگی دریچه میترال شایعترین آنها است. این بیماری مادرزادی است و باعث پس زدن خون از بطن به دهلیز چپ می شود. نشانه های اختصاصی آن تپش قلب، بی نظمی های قلبی بخصوص وقتی که فرد به پهلوی چپ می خوابد، دردهای قفسه سینه، خستگی پذیری زودرس و سردردهای میگرنی هستند.

 بر اساس این گزارش، در نارسایی های دریچه آئورت خون از دریچه به بطن چپ برمی گردد و بار بسیار زیادی بر دوش بطن چپ می گذارد و به تدریج قلب بزرگ و نارسا خواهد شد. در ایران بیشترین عامل نارسایی های دریچه قلب، تب روماتیسمی و عفونت حاصل از آن است.

 - نارسایی قلب: نارسایی های قلبی به طور کلی به دو دسته کلی حاد و مزمن می شود. در نوع حاد مقدار قابل توجهی از بافت از بین می رود یا دریچه قلب پاره می شود. در این حالت چون قلب آمادگی مقابله با این نارسایی ناگهانی را ندارد، دچار افت فشار و شوک می شود. در نارسایی مزمن; قلب به تدریج با شرایط نامطلوب کنار می آید، اما تنگی نفس شبانه، ورم پا، بزرگ و پرخون شدن کبد و خستگی و ضعف عضلانی دیده می شود. بهترین درمان آن، حفظ آرامش، رژیم غذایی بدون نمک و کم چرب و استفاده از داروهای ضد فشار و ادرارآور است.

 - فشار خون: فشار خون بالا و پایین، هر دو مشکل ساز است. افرادی که پرفشاری خون دارند 10 تا 20 سال زودتر از افراد دیگر می میرند. فشار خون بالا رگها را خراب می کند و به قلب، مغز، چشم ها و کلیه آسیب می رساند و عامل سکته های قلبی است. بر اساس این گزارش، درمان فشار خون مشروط به رعایت نکات بسیار ساده ای است. فشار خون دو جز» و دو عدد دارد، عدد اول مربوط به فشار انبساط قلب (80 میلیمتر جیوه) است. فشار انبساط قلب از 90 میلیمتر جیوه و فشار انقباض قلب از 140 میلیمتر جیوه بالاتر باشد، تشخیص پرفشاری داده می شود.

 اگر فشار انبساط قلب کمتر از 90 میلیمتر جیوه باشد، تشخیص فشار پایین داده می شود و فرد وارد شوک شده و احتمال دارد جان خود را از دست بدهد. در فشار خون پایین خون کافی به مغز و سایر اندام ها نمی رسد و کارکرد آنها مختل می شود. اسهال و استفراغ طولانی، خونریزی های شدید داخلی و خارجی و شوک هیجانی شدید باعث افت فشار می شوند.
 - لخته و التهاب در سیاهرگ: سه علت عمده برای ایجاد لخته شناخته شده است. یکی، جریان خون کند و آهسته به علت عدم تحرک در طولانی مدت، دیگری آسیب و ضربه به جداره رگ ها و در نهایت وجود قابلیت لخته شدن بالا در افراد. مانند مصرف کنندگان استروژن. اگر لخته در سیاهرگ های عمیقی باشد، درد، تورم و قرمزی دیده می شود خطر حرکت کردن لخته و گیر کردن در رگهای ریویی و مرگ وجود دارد. اگر لخته در سیاهرگ سطحی باشد با کمپرس آب گرم برطرف می شود.

 عوامل موثر در بروز بیماری های قلبی
 - وزن نامناسب، سن بالا، فشار خون، چربی و قندبالا، استعمال دخانیات، سابقه خانوادگی، عدم رعایت بهداشت فردی، دهان و دندان، عدم تحرک و ورزش کافی، شتاب زدگی، رژیم غذایی نامنظم و نامناسب، بیماری های عفونی مزمن، تنش و فشار روحی که به علت تاثیر بر سرعت لخته 8 شدن خون، افزایش فشار خون، افزایش کلسترول خون افزایش هورمونی که در آهنگ ضربان قلب اختلال ایجاد می کند خطرساز خواهد بود. استرس در اکثر اوقات می تواند ناشی از مشکلات زندگی شغلی مثل توقعات بیش از حد مدیران و ناسازگاری با همکاران باشد.

 پیشگیری
 - رژیم غذایی مناسب (اجتناب از مصرف غذاهای سرخ کردنی، پرنمک، پرچرب و استفاده از سبزیجات و میوه های تازه)
 - ورزش منظم (نرم دویدن، نرمش های سریع، شنا، دوچرخه سواری)
 - ترک کامل سیگار
 - درمان و کنترل کلسترول، قند و فشار بالا (با خوردن غذاهای کم کالری مثل میوه ها، سبزیجات، روغن گیاهی و جوانه ها)
 - مصرف آسپرین حداقل یک روز در میان
 - حفظ آرامش و خونسردی (به وسیله تکنیک های آرامش آموزی)
 - مقابله کارآمد با استرس و فشارهای زندگی (به وسیله تکنیک های حل مسئله)
 - کاهش وزن (با ورزش، خوردن مواد غذایی سالم و کم کالری) و در نهایت بهبود سبک زندگی و سالم زیستن (با رعایت نکات بالا) و پیگیری این نکات در طی زندگی روزمره

ادامه مطلب ...

کاهش درد با کمک نور

کاهش درد با کمک نور

 در واقع امروز با تحولات و پیشرفت‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، لیزر به عنوان یکی از ابزارهای ضد درد به کمک بیماران می‌آید.

 دکتر سهیلا مکملی، رئیس انجمن لیزر پزشکی ایران با اشاره به وجود 2 دسته لیزرهای کم‌توان و پرتوان توضیح می‌دهد: لیزرهای پرتوان لیزرهایی است که روی بافت اثر حرارتی دارد و باعث برش، سوزش و تبخیر روی آن می‌شود. در لیزرهای زیبایی و جراحی‌های چشم از این نوع لیزر استفاده می‌شود و به همین دلیل مردم بیشتر با آن آشنا هستند، اما دسته دوم لیزرها، لیزرهای کم‌توان یا لیزرهای ترمیمی است که شدت و توان کمتری دارد.

 به گفته وی اصلی‌ترین کاربرد این لیزرها کنترل درد، تسکین و درمان زخم‌هاست. لیزر درمانی در بسیاری از زیرشاخه‌ها کاربرد دارد، اما ممکن است هنوز به عنوان یک روش قطعی درمان توصیه نشود. بنابراین مهم‌ترین موردی که می‌توان درباره لیزرهای ترمیمی گفت، استفاده از آن در کنترل درد و زخم است که کاربرد زیادی دارد.
 رئیس انجمن لیزر پزشکی ایران یادآور می‌شود: در ایران کاربرد این لیزرها بیشتر در رده بیماری‌های مفاصل و کنترل زخم‌ها مانند زخم‌های دیابتی، زخم بستر، زخم‌های جراحی و زخم‌های مقاوم به درمان است.
 به گفته وی، لیزر یکی از ابزارهای ضد درد است که می‌تواند به عنوان یکی از شیوه‌های کنترل درد در بیماری‌های مفاصل همراه شود و میزان مصرف داروها را کاهش دهد؛ البته حتما استفاده از لیزر باید توسط پزشک تجویز شود. دکتر مکملی با بیان این‌که استفاده از لیزر درد سابقه‌ای 40 ساله دارد، می‌افزاید: دوره‌های درمان با توجه به شرایط بیمار توسط پزشک تعیین می‌شود و پس از آن نیز مدت زمان بی‌دردی بین 3 تا 6 ماه ماندگاری اثر دارد.

 لیزر درمانی برای شما ممنوع است!
 لیزر درمانی به عنوان یکی از ابزارهای ضد درد، درست مانند دیگر روش‌های درمانی محدودیت‌هایی نیز دارد؛ به این معنی که افراد خاصی در شرایط ویژه نباید از آن استفاده کنند؛ البته گاهی برخی بیماران یا پزشکان به اشتباه و ندانسته لیزر را عامل سرطان می‌دانند، در حالی که به گفته دکتر مکملی لیزر به طور قطع سبب بروز سرطان نمی‌شود.

 دکتر مکملی با بیان این‌که موارد منع تا حدود 10 سال پیش به دلیل وجود ناشناخته‌های بسیار در این زمینه تعداد بیشتری بود، می‌گوید: یکی از موارد منع استفاده از لیزر در 3 ماهه اول بارداری است؛ البته این منع استفاده به دلیل مشاهده اثرات ناهنجاری روی جنین نیست و بیشتر به این دلیل است که هنوز به مطالعات بیشتری نیاز داریم؛ به این معنی که در این مورد ندانسته‌های ما بیشتر از دانسته‌هاست. وی توضیح می‌دهد: مادر می‌تواند در 3 ماهه دوم و سوم بارداری برای درمان برخی از دردهای دوران بارداری مانند درد زانو، مچ پا یا مچ دست از لیزر استفاده کند؛ اما توصیه می‌شود در این زمان هم روی اعصاب رحمی تابش نداشته باشند چون باعث تحریک زایمان زودرس می‌شود.

 به گفته وی از لیزر به عنوان یکی از ابزارهای کمک در زایمان بدون درد هم می‌تواند استفاده شود.
 دکتر مکملی هشدار می‌دهد: به رغم این‌که مطالعات نشان داده است لیزر نمی‌تواند سرطان‌زا باشد، اما اگر فردی سرطان دارد توصیه می‌شود روی توده بدخیم تابش داده نشود؛ البته برای این بیماران با استفاده از تکنیک‌های دیگر می‌شود از لیزر استفاده کرد؛ چون سیستم ایمنی بدن بیمار را تقویت می‌کند و باعث بهبود وضعیت زندگی از نظر اشتها و حال عمومی بیمار می‌شود.

 رئیس انجمن لیزر پزشکی درباره مهم‌ترین مورد منعی که توسط انجمن جهانی لیزر مشخص شده است، توضیح می‌دهد: مهم‌ترین مورد، منع استفاده از لیزر توسط پزشکی است که دانش لیزر درمانی ندارد و آموزش‌های لازم و ضروری در این زمینه را ندیده است.

ادامه مطلب ...