گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

ویژگی های یک بالش مناسب

ویژگی های یک بالش مناسب


انتخاب یک بالش خوب و مناسب، نقش بسیاری در خوابی راحت دارد زیرا بالش نامناسب سبب به وجود آمدن علائمی مانند سردردهای شدید و بی حس شدن شانه و بازو می شود


هفت صبح: شاید به نظر همه ما بالشی که زیر سرمان قرار می دهیم هیچ وقت کهنه نمی شود و به هیچ عنوان تاریخ مصرف ندارد و تا زمانی که پر یا الیافش بیرون نزند نیازی به عوض کردن آن نیست اما متخصصان بهداشت توصیه می کنند برای داشتن خوابی راحت، هر 12 تا 18 ماه بالش خود را تعویض کنید و در ضمن استفاده بیش از اندازه از یک بالش علاوه بر اینکه مقاومت اولیه آن را از بین می برد، می تواند وسیله ای مناسب برای اجتماع انواع قارچ ها، کپک ها و گرد و غبارهایی بسیار ریز باشد و سبب ایجاد انواع آلرژی ها و حساسیت ها شود.

پس اگر از عمر بالش تان دو سال می گذرد، حتما به فکر خریدن بالشی جدید باشید.

انتخاب یک بالش خوب و مناسب، نقش بسیاری در خوابی راحت دارد زیرا بالش نامناسب سبب به وجود آمدن علائمی مانند سردردهای شدید و بی حس شدن شانه و بازو می شود اما سوال اینجاست که چه بالشی مناسب است؟

بالش سفت یا نرم؟ کوتاه یا بلند. متخصصان استخوان و مفاصل معتقدند یک بالش مناسب باید به اندازه ای سفت باشد که سر و گردن را با ستون فقرات به طور موازی قرار دهد، درست مانند وقتی که در حالت ایستاده هستیم.

انتخاب یک بالش مناسب بستگی به خوابیدن افراد دارد. البته کسانی نیز به دلیل بعضی از علائم و بیماری ها و شرایط ویژه نیز باید از بالش هایی خاص استفاده کنند.

1) بالش نرم و سبک برای افرادی که روی شکم می خوابند مناسب است زیرا از فشار آمدن به گردن، جلوگیری می کند.

2) بالش متوسط و سفت، در شرایطی خوب است که سر در تماس با آن به جلو تمایل پیدا کند و نیز قوس بیشتری نسبت به سایر بالش ها داشته باشد. برای افرادی که به پشت یا طاق باز می خوابند این بالش بسیار مناسب است.


3) بالش نازک و سفت برای کسانی که به پهلو می خوابند بسیار مناسب است زیرا فضای خالی بین گوش و شانه را در این حالت پر می کند و بهترین تکیه گاه برای این افراد است. بهتر است بیشتر به پهلو یا پشت بخوابید زیرا خوابیدن به دمر می تواند مشکلاتی جدی برای کمر و ستون فقرات ایجاد کند.

و اما چه جنسی از بالش مناسب تر است؟

1) بالش هایی که از پَر، پُر شده است به نسبت نرم تر و البته گران ترند. شما اگر طرفدار بالشی سفت هستید، می توانید از بالش تمام پر یا مخلوط پر و کرک استفاده کنید. فقط اگر دچار حساسیت یا آلرژی هستید بالش پر را به شما توصیه نمی کنیم.

2) بالش هایی که از الیاف پلی استر پر شده اند، نازک و نرمند و قیمت مناسبی دارند ولی این گونه از بالش ها در اثر شست و شو دچار برآمدگی می شوند که می تواند برای گردن مضر باشد.

3) بالش های اسفنجی که بسیار نرم و گران هستند و شکل های منحنی مانندی دارند که پس از مدتی خوابیدن روی آن حالت سر را به خود می گجیرند ولی بالش های اسفنجی نیز پس از مدتی استفاده و شست و شو جمع می شوند. پس بهتر است پس از مدتی استفاده از بالش، برای راحتی و آسودگی بیشتر آن را عوض کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد