گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

با نگاه کردن به آینه بیماری تان را تشخیص دهید

با نگاه کردن به آینه بیماری تان را تشخیص دهید

 آیا تا به حال فکر کردید که در روزگارانی که هیچ گونه داروی شیمیایی و هیچ پزشک و متخصصی وجود نداشته است، انسانها چطور زندگی می کردند و چطور به حیاتشان ادامه می دادند؟ امروزه جواب دادن به این سوال شاید راحت به نظر برید، چون همه ما می دانیم که بدن ما این توانایی را دارد که با مکانیزم های مخصوصی در برابر بیماری ها بجنگد و به کمک سیستم دفاعی، جسم ما را از بسیاری از بیماریها مصون نگه دارد.

 در حقیت مکانیزم دفاعی بدن ما به گونه ای عمل می کند که بهنگام بروز بیماریها سیگنالهایی را به ما می دهد که اگر به آنها درست نگاه کنیم و به این نشانه ها دقت بیشتری داشته باشیم، می توانیم زودتر پی به نوع و درجه بیماریمان ببریم و برای درمان آنها زودتر دست به کار بشویم.

 گاهی این نشانه ها انقدر واضح و ساده هستند که با نگاه کردن به آیینه هم می توانید آنها را ببینید و از بروز مشکلات جدی تر بکاهید. پس خوب به آیینه نگاه کنید تا بیماریهایتان را زودتر کشف کنید .

داخل چشمانتان خوب نگاه کنید
 اگر داخل چشمانتان قرمز است و یا به اصطلاح خون انداخته است، احتمالا جزو آن دسته افرادی هستید که از مسکن ها زیاد استفاده می کنید. داروهای مسکن، خون را رقیق می کنند و از لخته شدن خون و ایجاد ورم جلوگیری می کند، اما گر از این داروها زیاد مصرف می کنید باید بدانید که به سختی می توانید از شر قرمزی های چشمانتان خلاص شوید. پس بهتر است هر از گاهی برای کم کردن اثرات دارویی از داروهای گیاهی نیز بعنوان مسکن استفاده کنید.

جلوی آیینه زبانتان را در بیاورید
 یک زبان سالم و سلامت، صورتی رنگ است. اگر رنگ زبانتان پریده یا زرد فام است، احتمالا کم خون هستید. کم خونی بیماری است که بیشتر در خانم ها دیده می شود و در حقیقت به این معناست که بدن شما به اندازه کافی گلبول قرمز تولید نمی کند. از نشانه ها و علایم مهم این بیماری احساس خستگی و بی قراری در فرد است. برای پیشگیری از این بیماری و جلوگیری از فقر آهن حتما باید به دکتر مراجعه کنید و از او کمک بگیرید. در این موقعیت است که پزشکان عموما خوردن مواد غذایی پر آهن چون سبزیجات و گوش قرمز را به بیماران توصیه می کنند.

 به موهایتان از نزدیک نگاه کنید
 اگر در برخی از قسمت های سرتان احساس می کنید موهایتان کم پشت شده است، این می توانید نشانه ای از خوب کار نکردن تیروئید در بدن شما باشد. غده تیروئید، غده است که در روی گردن قرار گرفته و با هورمون هایی که ترشح می کند و حفظ تعادل و تنظیم درجه حرارت بدن موثر است. زمانیکه این غده کم کار می شود می تواند متابولیسم و رشد موها را تحت تاثیر قرار بدهد و باعث کند شدن متابولیسم و رشد موها بشود. جای شکرش باقی است که این نوع از بیماریها راه درمان دارند و به کمک داروهای مخصوص معالجه می شوند.

به پوستتان دست بکشید
 زمانی که به پوسستان دست می کشید، زیر انگشتانتان چه حس می کنید؟ اگر زیر انگشتان پوستی خشک و زبری را حس می کنید که با نگاه کردن از نزدیک پوسته ها را روی آن می بینید، این می توانید نشانه ای از کم آبی و یا کمبود چربی در بدن شما باشد. اگر آب و چربی های مفید را از مواد و رژیم غذاییتان حذف کنید بعد از مدتی پوست شما مثل یک کاغذ خشک می شود و در نهایت چروک های زیادی روی آن ایجاد می شود. باید بدانید که این چین و چروک ها به چروک های میانسالی شباهتی ندارد و با مصرف روزانه 8 لیوان آب و یا خوردن ماهی آزاد، فندق و آووکادو می توانید آنها را از بین ببرید.

آیا صورتتان کک و مک یا لک های زیادی دارد؟
 در شرایطی که از داروهای ضدباری استفاده می کنید، استروژن موجود در این قرص ها می توانید باعث ایجاد لک ها و چند رنگ شدن پوست شما بشود. این حالت بیشتر در پیشانی، چانه و گونه ها اتفاق می افتد که اگر مصرف قرص ها را قطع کنید به مرور زمان این لک ها کم رنگ می شوند و در نهایت از بین می روند. برای درمان این لک ها می توانید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

به پاهایتان اینبار از پشت نگاه کنید
 وقتی به پشت پاها نگاه می کنید چه می بینید؟ اگر رگ ها پشت پایتان برجسته شده و بثورات بزرگی را در آنها مشاهده می کنید، این حالت می تواند عوارض زانو روی زانو انداختن باشد. اگر عادت دارید بهنگام نشستن زانو را روی زانوی دیگر بیاندازید، باید بدانید در این حالت قسمت پایین پاها تحت فشار قرار می گیرند و باعث پارگی رگ ها می شود. در این شرایط بهتر است مدل نشستن تان را تغییر دهید و یا حداقل اینکه جای پاها را باهم عوض کنید تا فقط به یک پای شما فشار وارد نشود. همچنین آخر شب به مدت 20 دقیقه پاها را بالا بگیرید و اجازه بدهید گردش خون در بدن شما سرعت پیدا کند.

چشم هایتان پف دارد؟
 خواب کم و یا خواب زیاد، اعتیاد به مصرف کافئین، استرس و نور چراغهای مصنوعی و همچنین استفاده بی حد و اندازه از کامپیوتر و یا تلویزیون می تواند از عوامل ایجاد پف در چشمها باشد. اگر بعد از گذراندن یک روز پر استرس نمی خواهید فردا صبح با چشمانی پف کرده از خواب بیدار شوید، بهتر است با این دستورالعمل ها گوش بدهید: استفاده از چای ها و جوشانده های گیاهی چون گل آفتابگردان، اسطوخودوس و لیمو ترش که جنبه درمانی ندارند می تواند ورم و پف چشم ها را از بین ببرد. به این منظور باید یک مشت لیموترش را در یک فنجان آب جوش بریزید و بعد از 10 دقیقه آن را از صافی بگذرایند و اجازه بدهید سرد شود. 2 عدد پنبه آرایشی را داخل این جوشانده کنید و بعد آن را روی پلک ها قرار بدهید بعد از 10 دقیقه می توایند چشمها را بشویید. برای رفع ورم و پف چشم ها می توانید از کرم های دور چشم که خواص آنتی اکسیدانی دارند استفاده کنید. اما اگر درگیر یک بیماری مزمن هستید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد