گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

سرطان پروستات:

سرطان پروستات:

 

شایعترین سرطان در آقایان سرطان پروستات می‌باشد. البته سابق بر این سرطان ریه و روده بزرگ از شیوع بیشتری برخوردار بودند. ولی امروزه سرطان پروستات شایعتر است. اگرچه در موارد زیادی این سرطان باعث بروز علائم بالینی در فرد مبتلا می‌گردد ولی در بعضی از موارد ممکن است ایجاد نگردد.

 

سرطان پروستات به ندرت در سنین کمتر از ۴۰ سالگی بروز می‌کند. هرچه از ۴۰ به طرف ۷۰ سال برویم شیوع این سرطان بیشتر شده در ۷۰ تا ۸۰ سالگی به حداکثر شیوع خود می‌رسد.

 

شیوع این سرطان زیاد است. ۳۰% از افراد ۵۰ ساله دچار این سرطان هستند و در سن ۷۵ سالگی ۷۵% مردان مبتلا می‌باشند.

 

(این دو آمار به دنبال کالبد شکافی به دست آمده است)

 

علت ایجاد سرطان پروستات:

 

عوامل مؤثر در ایجاد سرطان پروستات ۴ دسته‌اند:

 

۱- وراثت: این سرطان در خویشاوندان فرد مبتلا با احتمال بیشتری بروز می‌کند.

 

۲- تغذیه و عوامل محیطی: هنوز اثبات نشده است.

 

۳- عوامل هورمونی: هورمون جنسی مردانه باعث تسهیل بروز سرطان پروستات می‌گردد. هرچه غده پروستات بیشتر توسط هورمون جنسی تحریک شود احتمال بروز سرطان پروستات بیشتر می‌گردد.

 

۴- عوامل عفونی: اثر این عوامل اثبات نشده است.

 

عوامل بالینی:

 

ممکن است بدون علامت باشد و در جریان معاینه معمولی بیمار یا به دلیل بیماری دیگر تشخیص داده نشود. این مسئله اهمیت معاینه پروستات در جریان معاینه عادی بیماران را مشخص می‌کند.

 

علائم معمول سرطان پروستات شامل علائم انسداد ادراری ناشی از فشار بر روی گردن مثانه، احتباس حاد ادرار (عدم توانایی دفع ادرار)، وجود خون در ادرار و عدم توانایی در نگاه داشتن ادرار می‌باشد.

 

پس از انتشار سرطان به استخوانها و ستون مهره‌ها علائمی به صورت درد استخوانها، علائم عصبی ناشی از فشار بر روی طناب نخاعی و شکستگی مهره‌ها بروز می‌کند.

 

تشخیص با معاینه پروستات توسط پزشک صورت می‌گیرد. با توجه به مطالبی که به آنها اشاره شد احتمال این که افراد بدون آنکه علا.تی داشته باشند مبتلا به سرطان پروستات باشند وجود دارد

 

بنابراین عاقلانه است که برنامه‌ای تنظیم شود تا به طور مرتب و منظم و در فواصل زمانی مشخصی، آقایان از نظر سرطان پروستات مورد بررسی قرار گیرند که از سه روش: آزمایش P.S.A و معاینه پروستات و سونوگرافی از غده پروستات میـوان استفاده کرد.

 

لازم است بعد از ۳۵ سالگی اقدامات تشخیصی برای مردان شروع شود پس از تشخیص درمان جراحی، رادیوتراپی، هورمونی ممکن است صورت بگیرد

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد