گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

کشکی ترین غذاهای ایرانی

کشکی ترین غذاهای ایرانی

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

هرچه منطقه جغرافیایی که در راه طی می‌کنیم به قسمت‌های ایل نشین نزدیک‌تر می‌شود، غذاهای بومی و سنتی بیشتری را می‌بینیم که کشک به عنوان بخشی از مواد اولیه آن استفاده می‌شود. در ترکیب این غذاها بسته به نوع آن مقادیر متفاوتی از کشک را به کار می‌برند. شاید برای بسیاری از ساکنان غرب کشور کله جوش غذای آشنایی باشد. غذایی که کشک به عنوان ماده اصلی در تهیه آن استفاده می‌شود. استفاده از کشک، سبزی کوهی به خصوص نعناع برای رفع سنگینی آن در هنگام هضم و مقداری پیاز داغ که با هم پخته می‌شوند در مجموع غذای سریع و آسانی را در اختیار شما قرار می‌دهد که از نظر محتوای انرژی و کلسیم جزو غذاهای مغذی به حساب می‌آید. دستور تهیه این غذا را در همین مقاله می‌توانید پیدا کنید...

آش‌ها در همین مناطق غذاهای سنتی دیگری هستند که کشک در ترکیب آنها به کار می‌رود. استفاده از کشک در هنگام مصرف انواع آش‌هایی که به خصوص ترکیب اصلی آنها را گندم و بلغور آن تشکیل می‌دهد زیاد دیده می‌شود.

در واقع در مناطق سردسیر که آش‌ها تقریبا غذای ثابت زمستانی آنها هستند کشک مصرف فراوانی دارد. این مناطق چنانچه قبلا هم گفته شد از جمله مناطقی است که عشایر دامدار بخش اصلی جمعیت آنها را تشکیل می‌دهد.

شاید در بین این آش‌ها پر مصرف ترین و شناخته شده ترین آنها همان آش رشته است که در تمام ایران آن را می‌شناسند و از آن استفاده می‌کنند. آش‌هایی مانند آش کشک هویج، آش کشک بادمجان، آش کشکک،آش کاچی،.... از جمله این آش‌ها هستند.

غذاهای دیگری مثل کشک چغندر که آن را با لبوی قطعه قطعه شده و کشک درست می‌کنند هم در مناطق خاصی از کشور مصرف می‌شوند.

به طور قطع مشهورترین غذایی که با کشک تهیه می‌شود، کشک بادمجان است. در فرهنگ لغت فارسی کشک بادمجان را چنین تعریف کرده اند:

کشک و بادمجان، کشکه بادمجان، کشک و بادمجان. طعامی است که از بادنجان سرخ کرده در روغن و دوغ کشک که بر آن ریخته می‌شود، تهیه می‌گردد.

روش‌های مختلفی برای پخت کشک بادمجان استفاده می‌شود که به یکی از آنها اشاره می‌کنیم.

کشک و بادمجان با کشک اضافه

من همیشه عاشق بادمجان سرخ شده بودم. اما با توجه به اینکه بادمجان سرخ شده سرشار از روغن است، مدت‌هاست خوردنش را به فراموشی سپرده‌ام اما مامان یک کلک خوب برای اینکه با مقدار کمی روغن بتوان کلی بادمجان سرخ کرد یادم داد. امروز این کلک بسیار کارآمد را پیاده کردم و کشک بادمجان مفصلی درست کردم.

کلک خیلی ساده است. یک دانه تخم مرغ را در کاسه ای بشکنید و حسابی به هم بزنید. قبل از سرخ کردن، تخم مرغ را با پشت چنگال روی بادمجان‌ها بمالید و داخل تابه بگذاریدشان.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد