گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

پنج واکنش اساسی در برابر تنشهای محل کار

پنج واکنش اساسی در برابر تنشهای محل کار

۱- شریک غم دیگران بودن بی آنکه گامهای اساسی درجهت تغییر وضعیت برداشته شود؛

۲-  برای کاستن از سنگینی کار، طولانی تر و بیشتر کارکردن؛

۳-  روی آوردن به تلاش جالب واکنشی به منظور اینکه بتوانیم سرزندگی را بازگردانده و کار بیشتری را در مدت کوتاهتری انجام دهیم.

۴-  جسماً از شغل خویش کناره گرفتن یا آن را رها کردن و به دنبال کار دیگری گشتن یا زمان و توان صرف شده در مسیر کار را کاهش دادن؛

۵-  تجزیه و تحلیل وضع، بازبینی راهبردها و به جست و جــوی راهکـارهـایـی برای دگرگون سازی موارد پرداختن.

در نگاه اول، به نظر می آید که واکنش شماره ۵ عملی ترین واکنش است به شرطی که تشخیص دهیم موقعیت شغلی ما تا چه حد از اختیار ما خارج است. موارد وابسته به کنشها و قواعد پدید آمده توسط دیگران چنان فزون است که حتی سازنده ترین کوششها نیز قادر به تضمین آن نیستند. آنچه که می توان تضمین کـرد احساس نیکوی «پذیرش مسئولیت» شغلی مان است. از آنجایی که شرایط فردی خیلی زیاد فرق می کند، از این رو «راه حل صحیح» برای هر کس متفاوت است.

                                                                                                        

به یاد بسپارید که امکان دارد راهکارهای مستقیمی برای مشکلات حاصل از تنش شغلی وجود نداشته باشد.

                                                                                         

پیشنهادهایی جهت کاهش فشار روانی کاری

۱ - مسئولیت شغلتان را به عهده بگیرید:

تا جایی که مقدور است اولویتها را درنظر گرفته و مجدداً تعیین کنید. نخست مراقب کارهای مهم و دشوار باشید و وقت تان را تنظیم کنید. در این صورت کاراتر می شوید.

۲ - هر بار، به عملی دست زنید:

هر طرح بزرگ را به کار کوچکتر و اجراشدنی تقسیم کنید. فهرستی از تمام اموری که باید انجام یابند و زمان تقریبی پایان هریک تهیه کنید. به کارها اولویت ببخشید. ابتدا کاری را به اتمام رسانده و آنگاه به سراغ بعدی بروید. کارها را تا زمانی آسان بگیرید که حس کنید نیاز به اجرا و نظارت داشته باشند.

۳ - با همکاران روراست باشید:

این مسئله درمورد رئیس نیز صدق می کند. اگر دچار مخمصه شده اید، عیان سازید. چه بهتر که در این رهگذر، همدردانی هم داشته باشید. تنها شکوه نکنید. راه گشا باشید و پیشنهادهای عملی مطرح سازید.

۴ - بگذارید کارفرمایتان کمک کند:

بسیاری از شرکتها به کارکنان خود یاری می کنند تا به مدد برنامه مساعدت به کارمند، پیامدهای حاصل از تنشهای پیشه ای را از میان بردارند.

۵ - کمتر کار کنید:

«نه» گفتن را یاد بگیرید. دست از کارهایی بکشید که سرنوشت ساز نیستند.

۶ - نشانه های خطر تنش شغلی را بشناسید:

از علایم فشار شغلی با خبر باشید و به محض اینکه مهارنشدنی گشتند، واردعمل شوید؛

۷ - مراقب بهداشت جسمی خود باشید:

تندرستی جسمانی سبب می شود که تحمل فشارتان افزایش یابد. باید تغذیه و خوابتان متعادل باشد. به اندازه کافی ورزش کنید.

۸ - آرمیدن را بیاموزید:

دریچه اطمینان سالمی اعم از ورزش، سرگرمی، موسیقی، مطالعه یا فقط پیاده روی بیابید و از آن به عنوان پلی بین کار و زندگی داخلی خودتان استفاده کنید.

۹ - از زندگی خصوصی خویش غافل نباشید:

برنامه ای تنظیم کنید تا رعایت عدالت بین کار و زندگی شخصی را بر شما امکان پذیر سازد. از این کار، دمی غفلت نورزید.

۱۰ - به فکر تغییر یا ترک شغل خود باشید:

گرچه این آخرین راه چاره است، ولی با این همه شق دیگـری برایتان پیش می آید. چنانچه وضع مالی تان پرداختن به اینگونه تصمیمات را ناممکن می سازد، در این صورت حواس خود را جمع زندگی داخلی تان کنید. اگر زندگی خصوصی تان پرثمرتر، مهیج تر و مفرح تر باشد، احتمال دارد پاره ای از درد و رنج وضع ناشاد کاری را برطرف سازد.

مصرف میوه و سبزیجات می تواند از شکستگی استخوان لگن در مردان مسن جلوگیری کند

ویتامین «سی» مردان مسن را در برابر کاهش توده استخوانی محافظت می کند .

مصرف میوه و سبزیجات می تواند به محافظت مردان مسن در برابر کاهش توده استخوانی که عامل اصلی شکستگی استخوان لگن است، کمک کند.

تحقیقات جدید نشان می دهد: تراکم مواد معدنی استخوان ها، وضعیت کلی و خطر شکستگی آن ها علاوه بر کلسیم به مواد غذایی متعددی بستگی دارد.

این محققان معتقدند: ویتامین C بدن را در برابر التهابات محافظت می کند، التهاب مزمن می تواند به جذب استخوان ها و کاهش جرم آن ها منجر شود.

مطالعات قبلی در این زمینه تاثیر مصرف میوه و سبزیجات را اثبات کرده بودند اما نتایج این تحقیقات که در شماره نشریه تغذیه چاپ شده، برای اولین بار نقش ویتامین C را به طور خاص و مجزا مطرح می‌کند.

گفتنی است نتایج این تحقیقات تاثیر مشابهی را در زنان سالمند تایید نمی‌کند، این در حالیست که زنان زودتر و بیشتر از مردان دچار کاهش توده استخوانی و پوکی استخوان می شوند.

همچنین محققان اعلام کردند: بر خلاف انتظار، ویتامین C در مردان سیگاری کارایی کمتری دارد.

تفکر مثبت به زندگی احتمال آلزایمر را کاهش می‌دهد

تحقیقات نشان می‌دهد افراد آرام و اجتماعی کمتر به آلزایمر مبتلا می شوند.‏

محققان موسسه کارولینسکا در استکهلم بر این باورند افراد ‏مسنی که فعال هستند و فعالیت‌های اجتماعی و اضطراب کمتری دارند، زوال عقل در کمتر است.‏

آنها معتقدند بین ویژگی های شخصیتی، سبک زندگی و آلزایمر ارتباط وجود دارد .‏

طی این تحقیق مشخص شد افرادی که شخصیت آرامی دارند و کمتر دچار اضطراب می شوند 50 درصد خطر ابتلا به آلزایمر در آنها کاهش پیدا می کند.‏

پزشکان معتقدند بیماری آلزایمر در ابتدا بدون علامت است و پس از گذشت مدت زمانی علایم آن بروز پیدا می کند و افرادی که فاکتورهای خطر در آنها ‏وجود دارد ، باید تحت نظر پزشک باشند تا اقدامات پیشگیرانه در مورد آنها صورت بگیرد.‏

این بیماری در جهان رو به گسترش است و به افراد توصیه می شود سبک زندگی خود را تغییر دهند و ‏ زندگی فعالی داشته باشید، اوقات فراغت خود را با فعالیت های گوناگون پر کنید، فعالیت های جسمی و اجتماعی داشته باشید تا بتوانید از این ‏بیماری پیشگیری کنید.

آب سیب برای مبارزه با آلزایمر مفید است

پژوهشگران اعلام کردند: نوشیدن آب سیب احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را با تاخیر می‌اندازد.

پژوهشگران در آمریکا دریافته‌اند؛ موشهای آزمایشگاهی که آب سیب می‌خورند در آزمایشات ذهنی و مفهومی بهتر عمل می‌کنند و از افت بازده و کارآیی ذهنی در این موشها حتی با بالا رفتن سن در صورتی که از آب سیب در رژیم غذایی روزانه آنها استفاده شود، جلوگیری می‌شود.

این پژوهش به سرپرستی توماس بی شی محقق دانشگاه ماساچوست در آمریکا صورت گرفته است. نتایج تعدادی از مطالعات آزمایشگاهی نشان داد: عملکرد موشها زمانی که آب سیب مصرف می‌کنند بسیار بهتر از حد طبیعی است.

نتایج این پژوهش در مجله بیماری آلزایمر منتشر شده است. در این تحقیق به موشها دو لیوان آب سیب هر روز به مدت یک ماه خورانده شد. پس از انجام آزمایشات لازم معلوم شد: در موشهایی که آب سیب خورده بودند مقدار تولید یک ذره پروتئینی کوچک کاهش پیدا کرد. این ذره پروتئینی بتا – آمیلوئید نام دارد و گفته می‌شود که در شکل گیری پلاک‌های بیماری زا نقش دارد.

به گفته پژوهشگران؛ این پلاک‌ها اغلب در مغز افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند یافت می‌شود. بنابراین کاهش میزان این پروتئین به معنی کاهش خطر بروز آلزایمر و یا حداقل به تاخیر انداختن زمان بروز بیماری است.

قهوه؛ نه بیشتر از 7 فنجان در روز

پژوهشگران انگلیسی هشدار می‌‌دهند که زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های حاوی کافیین،‌ احتمال پریشانی خاطر را افزایش می‌دهد.نوشیدن بیش از هفت فنجان قهوه در طول روز خطرناک است.

دست‌ها شروع به لرزش می‌کنند و ضربان قلب تند می‌شود. اگر به نوشیدن قهوه عادت ندارید چنین حسی را زمانی تجربه می‌کنید که تازه به جمع طرفدران "قهوه" پیوسته باشید. اگر هم به "قهوه‌نوشی" عادت دارید که با افزایش ضربان قلب و لرزش دست‌ها آشنایید. عوارضی که پس از نوشیدن یک لیوان قهوه‌ بیش از حد معمول، ظاهر می‌شوند.

"قهوه کافیین‌دار" با تحریک سیستم عصبی، منجر به افزایش ضربان قلب، بالا رفتن فشار خون و فعالیت بیشتر رود‌ه‌ها می‌شود. کسانی که قهوه می‌نوشند، معتقدند که "قهوه کافیین‌دار" دقت و تمرکز حواس را افزایش می‌دهد.

به گزارش دویچه‌وله، پژوهشگران روانشناسی دانشگاه "دورهام" انگلستان می‌گویند، افزایش تمرکز حواس پس از نوشیدن قهوه، بدون عوارض جانبی نیست. مصرف بیش از حد قهوه، خطر پریشانی خاطر را افزایش می‌دهد و ممکن است باعث توهم شود.

کسانی که روزانه بیش از حد معمول قهوه می‌نوشند، مثلأ حدود ۷ فنجان در طول روز، در مقایسه با افردای که یک لیوان قهوه در طول روز می‌نوشند، تا ۳ برابر بیشتر در معرض خطرند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد