گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

::وجود سرب در خون ومرگ ناشی از آن::

::وجود سرب در خون ومرگ ناشی از آن::

محققان تاکید کردند: افزایش غلظت سرب در جریان خون خطر مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی را به میزان قابل توجه و نگران کننده‌ای افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان ایسنا، پژوهشگران در این تحقیق روی 533 زن آمریکایی مطالعه و آزمایش انجام داده‌اند. بررسی‌ها نشان داد: زنانی که غلظت سرب در خون آنها زیاد است سه برابر بیشتر در اثر ابتلا به امراض قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند.

در این تحقیق، دکتر نایلا خلیل به همراه گروهی از محققان دانشگاه‌های پیترزبورگ و مریلند به بررسی تاثیرات سرب روی نرخ مرگ و میر زنان در گروه سنی 65 تا 87 سال پرداخته‌اند. مطالعه روی این زنان بین سالهای 1986 تا 1988 آغاز شد.

دکتر خلیل در بیانیه‌ای در این رابطه خاطرنشان ساخت: به رغم کاهش میزان غلظت سرب خون در بخش عمده جمعیت این کشور طی 30 سال گذشته، اما هنوز شمار قابل توجهی از مردم با سرب محیط زیستی در تماس هستند که به همین خاطر نگرانی نسبت به بهداشت عمومی‌در این زمینه هم چنان ادامه دارد.

به گفته محققان؛ سرب یک فلز سمی‌است و تاثیرات مخربی روی سلامت افراد به جای می‌گذارد. در گذشته نیز نتایج مطالعات گوناگون این تاثیرات مخرب و بیماری زا را تایید کرده‌اند.

زنان تحت مطالعه در این تحقیق به دلیل تماس با رنگ‌ها، سیستم‌های آبی و یا تماس با ماده افزودنی به گازوئیل با مشکل افزایش غلظت سرب در جریان خون خود مواجه شده بودند.

تحقیقات نشان داد: خطر مرگ و میر ناشی از امراض قلبی در این زنان 73 درصد بیشتر از سایر همسالانشان است.

نظرات 1 + ارسال نظر
فرنوش چهارشنبه 19 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 09:59 ب.ظ http://www.ehsasat.com

سلام .فرنوش هستم از وبسایت احساسات دات کام ! اگه عزیزی رو دارین که می خواین صداتونو به گوشش برسونید بیاید سایت ما . در ضمن می تونید به گمشده هاتون از سایت ما پیام بدین . برای وبلاگتون هم ابزار های جدید و بی همتا آماده کردیم . قربان شما - فرنوش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد