گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

انواع کباب

 انواع کباب

 

کباب کوبیده

 

مواد لازم:

گوشت سر دست و گردن یک کیلو
پیاز رنده شده 5- 4 عدد متوسط
جوش شیرین یک قاشق چایخوری
نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه: گوشت سر دست و گردن را دو بار چرخ کنید. پیاز را در صافی بریزید و بدون اینکه با دست آن را فشار دهید، آب اضافی آن را بگیرید و کنار بگذارید و این پیازها را با نمک ، فلفل و جوش شیرین به گوشت اضافه کرده و آن را به خوبی مخلوط کنید و مالش دهید. این گوشت را یک ساعت نگهدارید و دوباره آن را کمی چنگ بزنید. بعد دستتان را به آب پیاز آغشته کرده و از گوشت به اندازه یک عدد پرتقال متوسط برداشته، روی سیخ کباب قرار داده و خوب آن را روی سیخ پهن کنید و دو طرف آن را خوب بچسبانید. پس از آماده شدن سیخ ها، آتش فراوانی درست کرده و سیخ ها را روی آتش قرار دهید. بلافاصله سیخ ها را پشت و رو کنید تا کباب ها خودشان را بگیرند و گوشت ها از سیخ نریزند. کباب ها نباید زیاد برشته و خشک شوند. پس از اینکه کباب خودش را گرفت، احتیاج به باد زدن آتش نمی باشد و باید کمی شعله ملایم باشد تا مغز کباب ها بپزند. پس از آماده شدن کباب ها آنها را در دیس کشیده و روی آنها سماق بپاشید و یک لایه نان لواش یا سنگک روی آن قرار داده، سر میز ببرید. در صورت تمایل می توانید چند سیخ گوجه فرنگی هم کباب کرده با این کباب ها سرو کنید. معمولا همراه با این کباب ، مصرف سبزی خوردن به خصوص ریحان و پیاز حلقه شده بسیار مطبوع و مناسب است.

کباب برگ

مواد لازم:

گوشت راسته پاک کرده دو کیلو
آب پیاز رنده شده  یک فنجان
فلفل و نمک  به مقدار لازم

طرز تهیه: برای تهیه کباب برگ بهتر است از گوشت  راسته گوساله یا گوسفند استفاده کنیم . گوشت راسته را به اندازه دلخواه و به قطعات یک اندازه می بریم و به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه کرده، به آنها آب پیاز و کمی فلفل زده و در صورت تمایل می توانیم، کمی روغن زیتون هم به گوشت اضافه کنیم. چند ساعتی صبر می کنیم تا گوشت بماند و ترد شود. بعد گوشت را به سیخ کشیده و با پشت کارد کمی روی گوشت می کوبیم. آن را روی حرارت زغال یا کباب پز اجاق قرار داده و به آن کمی نمک می پاشیم . کباب را پشت و رو می کنیم تا آن طرف کباب هم برشته شود، ولی نباید زیاد خشک شود. پس از آماده شدن کباب آن را در دیس می کشیم و اطراف دیس را با لیموترش، خیارشور و چند حلقه پیاز تزیین می کنیم.

جوجه کباب

مواد لازم:

جوجه درشت یا مرغ کوچک 2عدد
آبلیمو یک فنجان
روغن زیتون یا روغن مایع یک فنجان
فلفل دلمه ای ریز شده یک فنجان
زعفران سائیده  یک قاشق چایخوری
پیاز ریز شده یک فنجان
نمک و فلفل به قدر دلخواه

طرزتهیه : ابتدا جوجه و یا مرغ را پاک کرده و پوست آنها را بر دارید و به قطعات کوچک تقسیم کنید.سپس در کاسه تقریباً بزرگی  آبلیمو، روغن زیتون  یا روغن مایع ، زعفران  سائیده آب کرده ،  نمک  و فلفل ، فلفل دلمه ای خرد شده و پیاز خرد شده را را مخلوط کنید و قطعات مرغ را در این سس قرار دهید و مخلوط کنید. بگذارید چند ساعتی در حالی که روی ظرف کیسه محافظ کشیده اید، در یخچال بماند. بعد آن را به سیخ کشیده و روی آتش ملایم کباب کنید. در صورت تمایل سیخ های کباب را در فر اجاق قرار دهید و در حرارت 350 درجه مدت 25-20 دقیقه کباب کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد