گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

گروه اینترنتی جرقه ایرانی

عاشقانه-خبری اس ام اس اهنگ موزیک شعر ادبی بهداشتی خدماتی-خفن-عکس-موبایل

معرفی کتاب

معرفی کتاب

 

 

 

در ادامه مطلب

معرفی کتاب
 

 

نام کتاب: گدا
نویسنده: نجیب محفوظ
مترجم: محمد دهقانی
انتشارات: نیلوفر
قیمت: 1500 تومان
این کتاب رمانی است در 19 فصل و 173 صفحه از نویسنده‌ی معروف عرب و برنده‌ی جایزه‌ی نوبل 1988. مترجم در یادداشتی در مورد این رمان توضیح می‌دهد:
گدا شرح مختصری از مصیبت روشنفکران جهان سوم است. روشنفکرانی که در جوانی پرشور و آرمان‌ خواه‌اند، در میان‌سالی نومید و محافظه کار می‌شوند، وـ اگر زنده بمانند ـ در پیری گرفتار عذاب وجدان می‌شوند و به حکمت و عرفان روی می‌آورند.
گدا تعرض درونی روشنفکری را نشان می‌دهد که آرمان‌های دوره‌ی جوانی‌اش را به دیده تمسخر می‌نگرد و در عین حال از زندگی بظاهر آسوده و بی دغدغه‌ی خود دل‌زده و بیزار است. این بیزاری که با عذاب وجدان همراه است او را گرفتار ماجراهایی می‌کند که به انحطاط اخلاقی و اضمحلال روحی و روانی او می‌انجامد.

نام کتاب: نمونه‌هایی از قصه‌های مردم ایران
گردآورنده: افشین نادری
انتشارات: نشر قصه
قیمت:3200 تومان
این کتاب آن‌چنان که از نامش پیدا است نمونه‌هایی از قصه‌های مردم ایران است که بر پایه اسناد پژوهشکده مردم شناسی توسط افشین نادری گردآوری شده‌است.
پژوهشکده مردم شناسی تاکنون چهار مجموعه‌ی استانی و یک مجموعه‌ی گزیده از قصه‌های مناطق مختلف را به چاپ رسانده‌است که کتاب حاضر دومین مجموعه‌ی گزیده از قصه‌های گردآمده و نخستین دفتر طبقه بندی شده‌ی قصه‌هاست.
این کتاب در 432 صفحه و از فصل‌های زیر تشکیل شده‌است: قصه‌های سحرآمیز( پریان) ـ قصه‌های شوخی ـ قصه‌های حیوانات ـ متل‌ها( قصه‌های زنجیره‌ای) ـ متل نیست ـ ترانه متل‌ها ـ افسانه‌های پیدایش ـ تمثیل و حکایت اخلاقی


نام کتاب: دهکده‌ی پر ملال ( داستان‌هایی از روستا)
نویسنده: امین فقیری
انتشارات: نشر قصه ـ نشر چشمه
قیمت: 2000 تومان
داستان‌های دهکده‌ی پر ملال اگر چه از نظر موضوع با یکدیگر متفاوتند اما خواننده پس از مطالعه کتاب می‌تواند سیمای کلی روستاهای ایران را از نظر جامعه‌شناسی در دهن تصویر کند.
رابطه‌ی مالک و رعیت و طرز هر کدام از مساله زمین و آب و برداشت محصول، خرافات، فرهنگ، دین‌باوری، مهاجرت، استثمار، سلف خرها و بانک‌ها وآداب و رسوم، زیر بنای تمام داستان‌هاست.
اکثر داستان‌های این کتاب به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد